33 timmars resa.

hej hej hallå!
i fredags, klockan 07.05 avgick båten från Lovund till Stokkvågen, sedan buss vidare mot Mo i rana.. där gick vi runt i fem timmar och kollade affärer, käkade på restaurang och väntade på nästa tåg.. jag, älskling, emma & marie.
sedan blev det alltså tågresa från Mo till Trondheim, där bytte vi sedan till tåg mot Oslo, och sedan nattåg vidare mot Karlstad där älskling & marie hoppade av medans jag och emma åkte vidare mot Stockholm, där vi till sist bytte tåg mot kära dalarna. totalt 33 timmar har vi rest runt, fyfan säger jag bara! men men, det var det värt..
för ingen visste nånting, så när mamma såg mig hamnade hon i chock och började störtgrina. sött! jag har ju varit borta sedan februari, så det var skönt att få komma hem en sväng igen.
på kvällen blev det öl och eurovision nere på stan. igår gjorde vi inget speciellt.. hyrde film men jag somnade.
idag har vi varit i mockfjärd och hälsat på mormor och lille edith. och imorgon kommer älsklingen hit också. så hon ska få träffa min familj för första gången, spännande!

på torsdag åker vi vidare mot göteborg, där ska vi gå på liseberg och sedan ska jag hälsa på andrea & lille diesel medans thea och marie ska på festival.
och till sist, på söndag reser vi alla tillbaka till norge, 110 mil.
sedan är det tillbaka till verkligheten igen..
jaja, lite kortfattat om vad som hänt senaste dagarna då..

sei.

nu har jag äntligen hängt undan vinterjackan, haha, känns helt sjukt att det inte är förens nu som man kunnat gå utan den. det är för fan snart juni!
jaja.. idag har det varit superväder, men jag har jobbat. dräpt miljoner fiskar och efter det pratat ett långt och trevligt samtal med min kära mor.

håller på och tvättar för fullt och jag är så sjukt jävla sugen på juice, men nej, min juice som jag köpt är hemma hos thea och hon är kvar på jobbet så den kommer jag inte åt förens hon kommer hem. åhhhhhh. bajs.

nu är det bara en dag kvar på jobbet, sen äntligen gott folk.. lååånghelg!! ;) gud vad jag längtar. wiiiihi.
jaja nu ska jag springa ner och kolla tvätten och sen ska jag tvinga elin att klippa mig.

kom.

långhelgen vi precis haft har varit nice. vi har mest tagit det lugnt, ätit massa gott, kollat filmer och igår var det middag med älskling & hennes familj. det var mysigt!

idag fick jag upplärning på "blögging".. det var nice, men fyfan i helvete vad ont i kroppen jag har nu. känner mig seriöst som en 80 år gammal tant med alla fel man bara kan ha. visserligen var det inte lika jobbigt som på fryspacking men nästan så..
jaja, jag ska inte klaga. jag gillar variation och lite träning skadar inte! :)

bara 3 arbetsdagar kvar denna vecka, sedan blir det långhelg igen. skönt som fan. låt tiden rulla på, fort som fan, tack!
nu ska jag invänta min kära flickvän så jag kan äta och gå och sova. för det tänker jag inte göra ensam!

att man alltid ska vräka i sig så mycket mat att man nästan spricker, helt otroligt. men men, maten var super god, som tacos brukar vara.
ikväll blir det nog bara att hänga med flickvän och brudarna här hemma. spela spel och äta godis.
nästa vecka är det 4 dagars jobb, sedan är vi permiterade fredag & måndag. så ännu en långhelg väntar.. och jag längtar massor.. :'D

nu ska jag vila magen lite, kolla runt på nätet & invänta thea som förmodligen kommer snart.

17 maj m.m.

jahopp, nu var det ett litet tag sedan jag bloggade igen. men det blir lätt så när man har annat skoj för sig.
i onsdags blev det grillning och några öl med trevligt sällskap. kvällen avslutades ganska tidigt för min och theas del, men det var bara bra.

på torsdagen var det ju Norges nationaldag så den dagen startade vi med god frukost hos thea med svärföräldrar, sedan vidare upp mot skolan där 17 maj tåget startade. sedan gick vi runt hela lovund, ca. 1,5 timme. efter det blev det tårta, glass, kaffe och läsk på skolan med trevligt folk. och på kvällen blev det god och trevlig middag på hotellet med svärföräldrar, thea, theas farmor + syster.
vi hade en otroligt mysig dag. tack för det!

både igår och idag har jag varit sjuk. frossa, halsont, hosta like hell och täpt i näsan.. så ja, en äcklig jävla förkylning med andra ord.  vi har bara tagit det lugnt jag och thea, kollat film, myst, ätit massa onyttigheter och sovit.

just nu sitter jag på mitt rum, har inte gjort något speciellt alls idag. thea är på konfirmation och jag ska snart laga tacos tillsammans med brudarna här hemma.
och ikväll blir det att mysa med älskling bara.
fint dä, hörs häj.

här kommer lite bilder från den senaste tiden.

bapumba.

seriöst.. thea har varit ifrån mig nu sen halv sju och jag saknar henne så mycket att jag nästan spricker..
men förhoppningsvis kommer hon tillbaka snart, min fina tjej! hihi

jag och emma har städat hela huset, precis hela jävla huset och hoppas så innerligt att det får hålla sig såhär fint nu ett tag!!

innan städningen skypade jag med andrea i nästan två timmar, vi hade ett väldigt roligt & trevligt samtal och gud vad jag längtar tills vi ses, men nu är det inte länge kvar! hih

nu ska jag luta mig tillbaka i soffan, vänta på thea, spela lite bingo, dricka te och knapra halstabletter innan jag hinner bli sjuk.

new slang.

hahaha jag orkar inte med våra misslyckade planer att hålla oss nyktra en hel helg. i alla fall..
i fredags invigde vi vår nya grill här hemma och käkade gott tillsammans hela gänget. så det blev en lugn och mysig kväll med mina brudar.
även på lördagen lagade vi gemensam middag allihopa och på kvällen tror jag vi satt i soffan typ tre timmar och undrade vad vi skulle hitta på. till slut sa thea: äh ska vi dricka? och ja, så blev det. förfestade hemma hos oss och drog vidare mot hytta där det snackades och dracks för fullt. efter det blev det efterfest hos joanne men det blev en tidig hemgång för min och theas del.

igår tog jag och älskling oss en promenad i regnet, sedan låg vi i sängen och glodde film, käka massa gott och myste för fullt. bra dag.

idag var vi tillbaka på jobb, igen. dagen har gått sakta men direkt vi slutade gick jag och njöt en stund i solariet så det har varit en helt okej dag. vi har nyss vräkt i oss massa mat och ska snart städa huset tänkte vi.
men först ska jag ringa andrea!

btw. såg idag att dom bokat The Shins till peace and love!!! :'D

p&l.

please låt tiden rulla på lika snabbt som den gjort nu det senaste. jag och älskling har köpt våra peace and love biljetter, och ikväll ska vi boka flyg/tåg. så jävla taggad. vi kommer kicka igång festivalen med en kryssning och lite shopping i stockholm innan, kommer bli sjukt nice!

i veckan har vi hunnit med en hel del. vi har varit uppe på lilla fjället och sett lunnefåglarna, vi har varit på båttur med svärfar runt hela fjället och vi har tränat, solat, ätit massa gott och bara myst.

om vädret tillåter i helgen så blir det grillning med brudarna och sen kanske fixa båten så vi kan åka ut och fiska!
men nog om det. skriver mer sen.

jag kommer nog aldrig kunna förklara för dig hur kär i dig jag är, thea <3

mah.

slut på denna vecka och veckan har gått fort. idag efter jobbet gick jag och emma och spelade squash och solade solarium. nu fixar vi inför myskväll då det blir film, tacos och annat gott med älskling.
imorgon om vädret håller i sig blir det grillning och fiske så jag tror denna helg kommer bli sjukt nice!!

kom våren.

har varit så otroligt jävla trött denna vecka. har inte orkat göra nånting annat än att sova, äta, mysa med älskling och jobba. och varje dag har vi sagt att vi ska bättra oss, att börja träna igen, äta bättre, hitta på saker och sova tidigt. men allting bara skjuts upp.. fan också!
jaja, nästa vecka då jävlar blir det skärpning, om inte så måste jag straffa mig själv.

idag efter jobbet har jag och thea sovit lite middag, sedan ätit middag med svärföräldrarna och nu sitter jag hemma och gör ingenting. thea kommer hit snart. blir nog att ta det lugnt ikväll och sova tidigt, försöka i alla fall!

imorgon är det fredag och sedan helg. om vädret håller i sig som det är nu så blir det grillning, fiske och mys med fint folk.