33 timmars resa.

hej hej hallå!
i fredags, klockan 07.05 avgick båten från Lovund till Stokkvågen, sedan buss vidare mot Mo i rana.. där gick vi runt i fem timmar och kollade affärer, käkade på restaurang och väntade på nästa tåg.. jag, älskling, emma & marie.
sedan blev det alltså tågresa från Mo till Trondheim, där bytte vi sedan till tåg mot Oslo, och sedan nattåg vidare mot Karlstad där älskling & marie hoppade av medans jag och emma åkte vidare mot Stockholm, där vi till sist bytte tåg mot kära dalarna. totalt 33 timmar har vi rest runt, fyfan säger jag bara! men men, det var det värt.. 
för ingen visste nånting, så när mamma såg mig hamnade hon i chock och började störtgrina. sött! jag har ju varit borta sedan februari, så det var skönt att få komma hem en sväng igen.
på kvällen blev det öl och eurovision nere på stan. igår gjorde vi inget speciellt.. hyrde film men jag somnade.
idag har vi varit i mockfjärd och hälsat på mormor och lille edith. och imorgon kommer älsklingen hit också. så hon ska få träffa min familj för första gången, spännande!

på torsdag åker vi vidare mot göteborg, där ska vi gå på liseberg och sedan ska jag hälsa på andrea & lille diesel medans thea och marie ska på festival.
och till sist, på söndag reser vi alla tillbaka till norge, 110 mil.
sedan är det tillbaka till verkligheten igen..
jaja, lite kortfattat om vad som hänt senaste dagarna då..
fint dä, hörs häj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0